Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 11.06.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy, Wychowawcy

Opis materiału

Od czasu do czasu można zobaczyć sale lekcyjne jak z bajki. Przyjazne i komfortowe, sprzyjają zdobywaniu wiedzy i wzmacniają współpracę. Takie przestrzenie szkolne to efekt refleksji nad wpływem przestrzeni na rozwój dzieci i młodzieży oraz przedsiębiorczości dyrektorów.
Na ostatnim w tym roku szkolnym webinarium z cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora zapytaliśmy dyrektorki, które przekształcają przestrzeń swoich szkół, o cel i rezultaty ich działań.
Nie zapomnieliśmy o pytaniu „jak”, „za ile” oraz „skąd wziąć na to środki”. Skupiliśmy się na rozwiązaniach dostępnych dla każdej szkoły!

Rozmawialiśmy o tym:

  • Jakie znaczenie ma przestrzeń klas i miejsc odpoczynku dla uczenia się i rozwoju młodych ludzi?
  • Skąd czerpać inspiracje do projektowania zmian i gdzie szukać wsparcia ekspertów?
  • Jakie mogą być źródła finansowania zmian w przestrzeni szkolnej?
  • Jak angażować społeczność szkolną i lokalną do działań wokół przestrzeni?

Były z nami doświadczone dyrektorki, które skutecznie zmieniają swoje szkoły i popularyzują wiedzę o szkolnych przestrzeniach: 

  • Agnieszka Ćwik – dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Marii Konopnickiej w Kamienicy. Wraz ze swoją szkołą brała udział w projekcie „Szkoła dla innowatora” realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Jest absolwentką Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty.
  • Justyna Orszulak – nauczycielka języka polskiego i etyki, dyrektorka w Szkole Podstawowej nr 1 w Wodzisławiu Śląskim. Certyfikowany trener w oświacie. Pasjonatka metod kreatywnych, pracy projektowej, zmiany przestrzeni szkolnej, edukacji międzykulturowej i międzynarodowych wymian szkolnych.
  • Agnieszka Pilch – dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Hażlachu. Menedżerka oświaty, trenerka, mentorka w projekcie Uniwersytetu Dzieci „Dziecko z pasją”. Koordynatorka w projekcie „Godzina dla młodych głów” Fundacji Unaweza.

Webinarium poprowadził Przemysław Kluge – ekspert edukacyjny, koordynator „Odpornej szkoły” dla dyrektora.
_________
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”.

Podobne materiały

Materiał graficzny

Plakaty Edukacji Globalnej

Plakaty mają upowszechniać praktyczne wykorzystanie edukacji globalnej na zajęciach z matematyki, języka polskiego i godzinie wychowawczej.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć szkołę przyjazną dla wszystkich

Polskie szkoły stały się wielokulturowe. Wskazują na to badania i raporty, a także codzienna praktyka dyrektorów i
Zobacz
Film lub webinarium

Pięć rozmów z młodzieżą o internecie i nowych...

Jak kształtować odpowiedzialne podejście i uczyć krytycznego myślenia w szybko zmieniającym się świecie.
Zobacz
Publikacja

„Szkoła pełna emocji” – modyfikacje scenariuszy uwzględniające specjalne...

„Szkoła pełna emocji - modyfikacje scenariuszy uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne” to appendix do publikacji „Szkoła pełna emocji”.
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje i samoregulacja w szkole – skuteczne strategie

Webinarium poświęcone podejściu Self-Reg dra Stuarta Shankera.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinar: Jak reagować na przemoc seksualną (w sieci)...

Zobacz
Artykuł

E-learning dla nauczycieli – klucz do rozwoju kompetencji...

Wymagania edukacyjne i społeczne wobec nauczycieli zmieniają się dynamicznie, a rozwijanie kompetencji zawodowych staje się priorytetem. Na
Zobacz
Publikacja

Przyjaciel na lata

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o przeprowadzeniu kampanii społecznej promującej uprzejmość
Zobacz
Publikacja

Łapki mocy

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o prowadzenia działań wolontaryjnych na rzecz
Zobacz
Publikacja

Wszystkie jasne miejsca

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i przekazuje informacje na temat przeprowadzenia reportażu społecznego.
Zobacz
Publikacja

Projekt społeczny krok po kroku

Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą wykorzystać metodę projektu w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym”  

Grafika przedstawia pięć zasad wsparcia psychospołecznego dla dzieci i młodzieży.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY