c_id3

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o współczesnym świecie

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 27.05.2024

Grupa docelowa: Uczniowie

Opis materiału

Publikacja Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o współczesnym świecie powstała z myślą o uczniach i uczennicach. Chcemy pomóc młodzieży odnaleźć się w świecie wszechobecnych kryzysów oraz wykształcić umiejętność krytycznego myślenia wobec dominujących narracji na temat środowiska, klimatu i zjawisk społecznych. W publikacji poruszamy tematy takie jak:

  • błędy poznawcze i podatność na manipulację: jak media kształtują nasz sposób myślenia?
  • narracja o postępie: czy potrzebujemy ciągłego wzrostu i kultu PKB?
  • kolonializm i neokolonializm: jak narracja o wyższości Zachodu wciąż wpływa na nasze wyobrażenia?
  • epoka człowieka: czy żyjemy w antropocenie i jeśli tak, co z tym zrobić?

Publikacja składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy kończy się autorefleksją pozwalającą uczniom i uczennicom na samodzielną ocenę swoich postępów w zrozumieniu treści.

Pobierz materiał

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o współczesnym świecie

format: pdf

wielkość: 16,27 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY