c_id3

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 20.12.2024

Grupa docelowa: Rodzice, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Bibliotekarze, Uczniowie

Opis materiału

„Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska” powstał w ramach Strategii edukacyjnych działań ekologicznych w programach Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Inspiracją dla tej publikacji był „Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska”, który wspiera organizacje pozarządowe oraz ich odbiorców i odbiorczynie, w podejmowaniu działań na rzecz neutralności klimatycznej. Celem szkolnego kodeksu jest dostarczenie narzędzi wspierających nauczycieli, nauczycielki, dyrektorów i dyrektorki szkół, a przede wszystkim zachęcenie uczniów i uczennic do aktywnego udziału w działaniach na rzecz ochrony klimatu i środowiska zarówno w szkole, jak i poza nią. Każdy rozdział publikacji poświęcony jest odrębnemu obszarowi działań, które można z powodzeniem realizować w szkole. Uwzględniono niemal wszystkie pomieszczenia szkolne oraz jej najbliższe otoczenie. Szkolny kodeks skupia się nie tylko na oszczędzaniu energii i wody czy redukcji odpadów, ale także na promowaniu zmiany nawyków żywieniowych. Przedstawione praktyki są zazwyczaj łatwe do wdrożenia i mogą być z powodzeniem przenoszone do domów, inspirując zarówno uczennice i uczniów, jak i ich rodziny do podejmowania proekologicznych działań.

Pobierz materiał

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

format: pdf

wielkość: 5,24 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY