Opis materiału
Z badań prowadzonych przez Instytut GFK, wynika, że młodzi Polacy bardzo pozytywnie zapatrują się na własny biznes i chętnie zakładaliby własne firmy. Spora cześć z nich obawia się jednak, że ich inicjatywa może zakończyć się porażką. Scenariusz daje uczniom możliwość poznania zagadnień związanych z zakładaniem i prowadzeniem własnego biznesu jeszcze w szkole oraz sprawdzenia, czy własna działalność jest dla nich potencjalną drogą zawodową.
Materiał powstał w ramach projektu „Młodzi Przedsiębiorczy. Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich w szkołach branżowych’’, który korzysta z dofinansowania o wartości 110 187,00 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest wypracowanie i wdrożenie kompleksowego programu rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich (KS) uczniów szkół branżowych poprzez nauczanie przedsiębiorczości w praktyce”.
Materiał powstał w 2022 roku w ramach projektu ,,1Planet4All – Razem dla klimatu” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Treść wyraża wyłącznie poglądy autorów/autorek i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Unii Europejskiej.