c_id3

Poszukiwanie pomysłów na biznes

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 12.10.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Z badań prowadzonych przez Instytut GFK, wynika, że młodzi Polacy bardzo pozytywnie zapatrują się na własny biznes i chętnie zakładaliby własne firmy. Spora cześć z nich obawia się jednak, że ich inicjatywa może zakończyć się porażką. Scenariusz daje uczniom możliwość poznania zagadnień związanych z zakładaniem i prowadzeniem własnego biznesu jeszcze w szkole oraz sprawdzenia, czy własna działalność jest dla nich potencjalną drogą zawodową.

Materiał powstał w ramach projektu „Młodzi Przedsiębiorczy. Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich w szkołach branżowych’’, który korzysta z dofinansowania o wartości 110 187,00 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. Celem projektu jest wypracowanie i wdrożenie kompleksowego programu rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich (KS) uczniów szkół branżowych poprzez nauczanie przedsiębiorczości w praktyce”.

Materiał powstał w 2022 roku w ramach projektu ,,1Planet4All – Razem dla klimatu” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Treść wyraża wyłącznie poglądy autorów/autorek i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Unii Europejskiej.

Pobierz materiał

Poszukiwanie pomysłów na biznes

format: pdf

wielkość: 181,55 KB

Pobierz

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY