c_id3

Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 27.10.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy

Opis materiału

Co zrobić w sytuacji, gdy statut szkoły mówi jedno, a prawo drugie? Czy oceny takie jak na przykład 5+ i 3- są dozwolone? Te i inne wątpliwości rozstrzygaliśmy na webinarium Ocenianie a przepisy prawa. Co warto wiedzieć?, które odbyło się w formule Q&A.

Odpowiadamy m.in. na pytania:

  • czy uczeń ma prawo do poprawiania oceny i ile razy może próbować to zrobić?
  • czy można stosować plusy i minusy za aktywność i pracę domową?
  • czy za brak pracy domowej można dostać „jedynkę”?
  • co robić, gdy wiemy, że praca ucznia jest niesamodzielna?  
  • i inne pytania, które zadasz ekspertce Gabrieli Olszowskiej

Proponujemy też dobre, zgodne z prawem praktyki, które wspierają nauczycieli w codziennej pracy, a uczniom pomagają dostrzegać postępy w nauce.

Gabriela Olszowska – recenzentka podręczników MEiN, współautorka podręczników i programów nauczania języka polskiego. Edukatorka i nauczycielka języka polskiego w szkołach średnich. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i dyrektorów z oceniania, autorka „O!Ceny w szkole. Nieodrobione lekcje. Od przepisów do sztuki”. Aktywny członek OSKKO.

Webinarium poprowadziła Ewelina Gorczyca, koordynatorka ekspertka Szkoły uczącej się.
—-
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Materiał graficzny

Planer globalny 2025/26

Materiał do powieszenia w klasie/szkole prezentujący istotne święta międzynarodowe związane z aktualnymi wyzwaniami globalnymi.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Kogo mam w klasie? O relacjach, które...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

Uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów inspirując się ze środowiskiem przyrodniczym.
Zobacz
Publikacja

Edukacja obywatelska. Komentarz metodyczny do podstawy programowej przedmiotu

Sprawdź komentarz metodyczny do podstawy programowej edukacji obywatelskiej – wejdź i zapoznaj się z praktycznymi wskazówkami dla
Zobacz
Film lub webinarium

Za dużo, za głośno, za szybko.

Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy
Zobacz
Artykuł

Akademia szkolnego wolontariatu: wybierz temat dla siebie!

Opiekujesz się kołem wolontariatu w swojej szkole? Sprawdź, jak możesz rozwijać swoich uczniów i zamów nagrania ze
Zobacz
Publikacja

„28 sposobów na lekcję”

28 najczęściej stosowanych i uniwersalnych sposobów, które ułatwiają planowanie i prowadzenie zajęć.
Zobacz
Publikacja

Aktywność obywatelska młodych kobiet na rzecz globalnych wyzwań,...

Zapoznaj się z raportem dotyczącym aktywności obywatelskiej młodych kobiet
Zobacz
Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY