c_id3

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów – dla nauczyciela/ki

Dobra praktyka

Informacje o materiale

Data dodania: 15.11.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Wielu nauczycieli i nauczycielek wypracowało efektywne rozwiązania w zakresie integracji edukacyjnej uczniów i uczennic z doświadczeniem migracyjnym. Transfer dobrych praktyk wypracowanych i sprawdzonych w wybranych szkołach jest szansą na integrację edukacyjną uczniów i uczennic ukraińskich w miejscach, które nadal posiadają w tym zakresie mniejsze doświadczenie.

Materiał opisuje, jak wybrani nauczyciele i nauczycielki poradzili sobie z rozwiązaniem najważniejszych wyzwań w zakresie integracji edukacyjnej. Kolejne rozdziały przedstawiają najważniejsze potrzeby uczniów i uczennic w obszarach potrzeb emocjonalnych, społecznych oraz z zakresu uczenia się. Publikacja wymienia wyzwania dla nauczycieli i nauczycielek w każdym z tych obszarów oraz podjęte działania, które sprawdziły się w praktyce i mogą być uznane za przykład dobrych praktyk.

Pobierz materiał

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów - dla nauczyciela/ki

format: pdf

wielkość: 941,40 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY