10 porad Jak rozmawiać o uchodźcach (i wzajemnie się słuchać)?

Informacje o materiale

Data dodania: 05.10.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Uczniowie

Artykuł

Temat przyjęcia przez Polskę uchodźców i uchodźczyń z Syrii ujawnił, jak trudno o dobrą rozmowę. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy ich przyjęcia kierują swoje argumenty do osób, które myślą podobnie do nich. Często chodzi o zademonstrowanie własnych stanowisk i podkreślenie, jak bardzo różnią się one od tych „drugiej strony”. Zamiast szukać punktów wspólnych, uczestnicy dyskusji obrażają się nawzajem. Jak zatem rozmawiać, aby dyskusja zbliżała, a nie oddalała? Poznajcie 10 wskazówek Jak rozmawiać o uchodźcach (i wzajemnie się słuchać)?

  1. MÓWCIE DO WIĘKSZOŚCI, A NIE TYLKO DO PRZEKONANYCH
  2. SZANUJCIE OSOBY, Z KTÓRYMI ROZMAWIACIE I O KTÓRYCH MÓWICIE
  3. BĄDŹCIE UCZCIWI/UCZCIWE
  4. ZASTANAWIAJCIE SIĘ, SKĄD BIORĄ SIĘ WASZE PRZEKONANIA
  5. MÓWCIE O KONKRETNYCH ROZWIĄZANIACH
  6. NIE KONCENTRUJCIE SIĘ TYLKO NA FAKTACH
  7. PRZYZNAJCIE, ŻE MOGĄ ISTNIEĆ OBAWY DOTYCZĄCE MIGRACJI
  8. NIE GENERALIZUJCIE I NIE UŻYWAJCIE STEREOTYPÓW
  9. BĄDŹCIE UWAŻNI/UWAŻNE NA MOWĘ NIENAWIŚCI
  10. NIE TRAKTUJCIE WSZYSTKICH OSÓB, KTÓRE SIĘ Z WAMI NIE ZGADZAJĄ, JAK WROGÓW

 

 

Pobierz materiał

Publikacja 10 porad jak rozmawiać o uchodźcach

format: pdf

wielkość: 144,21 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak reagować na przemoc w klasie?

Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki.
Zobacz
Artykuł

Informacja zwrotna. Cud w szkole i w domu.

Poznaj informację zwrotną, która zawiera wskazanie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, oraz pokazuje to, co wymaga
Zobacz
Film lub webinarium

Niezbędnik dokumentalny. Jak korzystać z filmów dokumentalnych na...

Podczas webinaru przyjrzeliśmy się wykorzystaniu filmów dokumentalnych w pracy edukacyjnej – zarówno w warstwie analizy i interpretacji,
Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć warunki, które wzmacniają zaangażowanie nauczycieli?

Jak tworzyć warunki w szkole, w których nauczyciele i nauczycielki będą chętniej się angażować.
Zobacz
Film lub webinarium

Moja i twoja, czyli nasza. Jakiej szkoły chcą...

Jak stworzyć środowisko, które sprzyja uczniom i uczennicom, wzmacnia ich aktywność oraz otwartość na innych.
Zobacz
Artykuł

Współpraca z organizacją społeczną

Jak prowadzić współpracę z organizacją społeczną, by korzyści dla placówki oświatowej były jak największe.
Zobacz
Artykuł

Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

Artykuł „Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach” ma na celuprzedstawienie metody Kręgów Naprawczych, genezy ich
Zobacz
Artykuł

Scenariusz zebrania z rodzicami

Zobacz
Artykuł

Diagnoza kompetencji przedmiotowych uczniów z doświadczeniem migracji

Ocena wiedzy z zakresu poszczególnych przedmiotów jest jedną z kluczowych aktywności podejmowanych przez nauczycieli w ramach ewaluacji.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb dzieci i młodzieży w zakresie
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb społecznych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb emocjonalnych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY