Opis materiału
Pomagając w różnej formie w wolontariacie uczniowskim, dzieci i młodzież rozwijają swoje kompetencje w postaci wiedzy, umiejętności i postaw. Są to najczęściej kompetencje społeczne (takie jak współpraca w grupie, empatia), inicjatywność i przedsiębiorczość oraz wiele innych – np. kompetencje cyfrowe, artystyczne, językowe. Wolontariat jest więc nie tylko doświadczeniem działania społecznego, ale też uczenia się w tym działaniu; w tym sensie wolontariat szkolny ma wymiar nie tylko wychowawczy, ale też edukacyjny, i wspiera realizację podstawowej misji szkoły. By ten proces wzmocnić, warto inicjować i wspierać refleksję nad procesem uczenia się wolontariuszy i wolontariuszek. Poniższa publikacja zawiera przegląd narzędzi i metod do ewaluacji działań wolontariackich oraz refleksji nad ich wpływem na rozwój kompetencji uczniów i uczennic.
Jak doceniać i mierzyć rozwój kompetencji