Zrozumieć transformację. Pięć perspektyw

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 04.11.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Uczniowie

Opis materiału

Czym była transformacja ustrojowa dla Polski? Jak wygląda i jak powinno wyglądać nauczanie o transformacji w polskich szkołach? Zaprosiliśmy pięcioro ekspertów z różnych stron politycznego i społecznego dyskursu do podzielenia się swoimi opiniami i spostrzeżeniami w tym temacie. Opowiedzieli nam o zmianach, jakie zaszły w polskim społeczeństwie, czy gospodarce oraz o ich wpływie na codzienne życie obywateli. Film można wykorzystać podczas lekcji WOS-u, historii, godziny wychowawczej, aby urozmaicić lekcje i lepiej przybliżyć uczniom i uczennicom temat transformacji ustrojowej. Film powstal w ramach międzynarodowego programu „Transition Dialogue”.

Podobne materiały

Artykuł

Storytelling jako metoda pracy z tematyką migracyjną

Materiał opisuje możliwą metodę pracy w szkole z tematyką migracyjną jaką jest storytelling, do opowiadania historii osób
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Świat bez płci? Czyli role i stereotypy płciowe

Scenariusz podejmujący tematykę umowności ról i stereotypów płciowych poprzez analizę powieści science fiction Lewa ręka ciemności Ursuli
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Migracje w powojennej Polsce

Lekcja dotyczy migracji w Polsce w latach 1944-1948. Uczniowie odnoszą wiedzę historyczną na te tematy do swoich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Bella i Sebastian 3” – scenariusze lekcji do...

Scenariusze lekcji do filmu "Bella i Sebastian 3". Wspierają kompetencje, które pomagają radzić sobie z trudnymi sytuacjami.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Praziomek” – scenariusze lekcji do filmu

Scenariusze dwóch lekcji, o odkrywaniu lokalności i różnorodności, do filmu animowanego "Praziomek".
Zobacz
Artykuł

Propozycje pomocy okejowych do zrobienia samemu

Propozycje pomocy okejowych, które możesz wykonać samodzielnie.
Zobacz
Artykuł

Jak rozmawiać o migracjach?

Materiał zawiera zbiór czterech krótkich artykułów autorstwa dr hab. Katarzyny Górak-Sosnowskiej i dr Urszuli Markowskiej-Manisty. Artykuły dotyczą
Zobacz
Publikacja

Projekty młodzieżowe w edukacji globalnej i ekologicznej

Publikacja zawiera wskazówki i ćwiczenia, które pomogą opiekunowi grupy młodzieży pracować metodą projektu w ramach edukacji globalnej.
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Marzę po polsku” – o adaptacji w doświadczeniu...

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieść Senait o migracji” na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Migracje i migranci – budujemy mapę pojęciową

Ćwiczenie wykonane podczas godziny wychowawczej w klasie pozwala na zrekonstruowanie i ocenę wiedzy, postaw i wartości osób
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Migracja to sprawa nas wszystkich

Materiał służy wsparciu nauczycielki/nauczyciela w poprowadzeniu rozmowy na podstawie filmu „Opowieści o migracjach” na godzinie wychowawczej. Jeśli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY
?>