c_id3

Samorząd to my! Jak uczniowie mogą wpływać na szkołę?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 05.04.2023

Grupa docelowa: Uczniowie

Opis materiału

Film przeznaczony jest dla uczniów, uczennic, nauczycieli i nauczycielek oraz dyrektorów i dyrektorek zainteresowanych rozwijaniem samorządności uczniowskiej w szkołach. Pokazuje, w jaki sposób uczniowie i uczennice mogą się angażować na różne sposoby w życie szkoły i zmieniać ją, współtworzyć. Film jest przygotowany w trzech wersjach językowych: w języku polskim, ukraińskim i rosyjskim. Tłumaczenie filmu zostało zrealizowane w ramach Programu Szkoła Demokracji edycja 2022/2023 prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej przy wsparciu Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF).

Самоврядування — це ми. Як учні можуть впливати на школу? Рекомендації щодо дій для учнів та учениць. Відео призначене для учнів, учениць, учителів та вчительок, а також директорів та директорок, зацікавлених розвитком учнівського самоврядування у школах. У ньому показано, яким чином учні та учениці можуть брати участь у шкільному житті й змінювати свою школу, творити її разом. Відео створено в межах програми «Школа Демократії», яка реалізується під егідою проєкту «Академія Демократії».

Переклад відео здійснено в межах програми «Школа Демократії 2022/2023», яку реалізує Центр громадянської освіти за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY