c_id3

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 14.11.2024

Opis materiału

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej dzielą się swoimi doświadczeniami na temat partycypacji młodzieży oraz metodami na budowanie sprawczości uczniów i uczennic. Podsuwają gotowe narzędzia i wskazują kluczowe wyzwania dla nauczycieli i nauczycielek.

Uczestnicy i uczestniczki panelu:

Elżbieta Grab – absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie oraz podyplomowych studiów z arteterapii na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Edukatorka, specjalistka ds. edukacji w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Trenerka dramy stosowanej. Ukończyła kurs Teatru Forum Fundacji DramaWay oraz warsztaty prowadzenia Teatru Forum „Joker Masterclass” realizowane przez Cardboard Citizens. Ekspertka obszaru Ucz otwartości CEO.

Joanna Klimczak – artystka i teoretyczka od lat zajmująca się fotografią i malarstwem. Ukończyła edukację artystyczną z grafiką użytkową na PWSZ w Raciborzu oraz kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od 13 lat zajmuje się nauczaniem fotografii, a od 8 lat związana jest z Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu na stanowisku nauczyciela kontraktowego przedmiotów zawodowych oraz z Instytutem Studiów Podyplomowych w Tychach w charakterze wykładowcy.

Małgorzata Minchberg – artystka wizualna, doktor pedagogiki twórczości, specjalistka edukacji kulturalnej i artystycznej, animatorka kultury. Zajmuje się sztuką i nauką oraz pielęgnowaniem postaw twórczych ludzi w różnym wieku. Laureatka wielu nagród, m.in. „Impulsu Kultury – Mazowieckiej Nagrody Inspiracji Kulturalnych” wraz z tytułem „Inspiratora kultury“ i kilkukrotnie Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej.

Mirosław Skrzypczyk – nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół w Szczekocinach oraz Społecznej Szkole Podstawowej im. 8 Pułku Ułanów Księcia Józefa Poniatowskiego w Szczekocinach, edukator i animator kultury. Prezes Lelowskiego Towarzystwa Historyczno-Kulturalnego im. W. Zwierkowskiego. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Panel prowadzi Jan Bliźniak – koordynator w programie „Szkoła twórczych praktyk”.

Realizacja dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY