c_id3

Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia i dla siebie. Webinarium

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 23.09.2025

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Troska o ucznia jest ważna. Ale gdy przeradza się w wyręczanie – odbiera mu sprawczość i motywację. Jak znaleźć równowagę?
O tym rozmawialiśmy podczas webinarium „Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia i dla siebie”, a gośćmi byli:

Michał Szczepanik – nauczyciel biologii i EDB, trener i mentor w programach całościowego rozwoju szkoły. Autor wielu materiałów eksperckich, które pomagają nauczycielom stosować ocenianie kształtujące i lepiej rozumieć proces uczenia się ucznia.
Edyta Wąsik – nauczycielka historii i WOS, trenerka CEO w „Szkole uczącej się”, ekspertka w zakresie oceniania kształtującego. Od lat wspiera nauczycieli w budowaniu lekcji, które dają uczniom głos i przestrzeń do samodzielności.

Podczas webinarium poznaliśmy 5 zasad skutecznej lekcji, które sprawdzają się na każdym przedmiocie i na każdym etapie edukacyjnym.
Dzięki temu:

  • Twoi uczniowie będą bardziej obecni i zaangażowani,
  • A Ty poczujesz, że prowadzenie zajęć może być lżejsze i mniej obciążające.

_____
Webinarium w ramach cyklu „Odporna szkoła” organizowane jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Pobierz materiał dodatkowy:

REFLEKSJA I METAPOZNANIE – pytania uruchamiające refleksję

Pobierz materiał

REFLEKSJA I METAPOZNANIE - pytania uruchamiające refleksję

format: pdf

wielkość: 263,75 KB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Samorządzimy – współpracujemy i współdecydujemy o naszej klasie/szkole

Zobacz
Artykuł

Jak przygotować wystąpienie publiczne?

Materiał przygotowany z myślą o kandydatach i kandydatkach do reprezentacji Samorządu Uczniowskiego przedstawia wytyczne na co zwrócić
Zobacz
Materiał graficzny

Plakat wyborczy

Plakat zachęca do udziału w wyborach reprezentacji samorządu uczniowskiego i oraz pełni funkcję informacyjną - zawiera miejsce
Zobacz
Artykuł

Jak przygotować szkolną debatę?

Artykuł wyjaśnia jakie są cele i rodzaje debat oraz podpowiada w jaki sposób je zorganizować.  
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karty działań obywatelskich

Karty działań obywatelskich do prowadzenia lekcji edukacji obywatelskiej.
Zobacz
Materiał graficzny

Pomysł na projekt społeczny. Plakat do uzupełniania dla...

Plakat pomaga uczniom wypracować pomysł na projekt społeczny i stworzyć plan działania. Idealny na lekcje, warsztaty i
Zobacz
Materiał graficzny

Jak rozpoznać dezinformację. Plakat edukacyjny o fake newsach...

Jak rozpoznać dezinformację? Pobierz plakat dla szkoły i ucz uczniów krytycznego myślenia, bezpiecznego korzystania z mediów i
Zobacz
Artykuł

Niezbędnik Komisji Wyborczej

Wzory kart do głosowania na kandydatów reprezentacji samorządu uczniowskiego i opiekuna SU oraz protokołów wyborczych.
Zobacz
Artykuł

Wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego w pigułce

Krótkie zestawienie najważniejszych kroków w organizacji i przeprowadzeniu wyborów samorządowych w języku polskim i w języku ukraińskim.
Zobacz
Publikacja

Wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego – poradnik krok po...

Poradnik przedstawia krok po kroku jak zorganizować wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Edukacja obywatelska – od czego zacząć?

Rozpoczynasz nauczanie edukacji obywatelskiej w swojej szkole? Obejrzyj webinarium, dzięki któremu lepiej przygotujesz się do tego zadania.
Zobacz
Artykuł

Edukacja Obywatelska – dokumenty do współpracy z instytucją

Wzory dokumentów, które mogą ułatwić realizację zadań w ramach przedmiotu edukacja obywatelska. Przykładowe listy i umowa.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY