Inspiracje do działań społecznych w szkole

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 20.05.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Opis materiału

Końcówka roku szkolnego to dobry czas na praktyczne podsumowanie i wykorzystanie zdobytej wiedzy. Przy okazji, przez zaangażowanie uczniów i uczennic w działania projektowe, na rzecz społeczności klasowej, szkolnej czy lokalnej, można rozwinąć ich kompetencje społeczno-emocjonalne (samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna, budowanie relacji, odpowiedzialne podejmowanie decyzji). To także dobra szansa na poznanie się z innej strony, integrację i świętowanie wspólnego sukcesu.
Doświadczeniami dzieliły się:

Agnieszka Przybylak – nauczycielka współorganizująca i terapeutka pedagogiczna w XLIII Liceum Ogólnokształcącym im. Julina Tuwima w Łodzi, doradca metodyczny w obszarze kształcenia specjalnego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Autorka projektów edukacyjnych i społecznych realizowanych m.in. w szkole podstawowej.
Agnieszka Skura-Garbaciak – nauczycielka jęz. niemieckiego, historii, WOS, HiT w II Liceum Ogólnokształcącym im. K. K. Baczyńskiego w Radomsku. Wcześniej pracowała w szkole podstawowej i gimnazjum. Edukatorka Praw człowieka I stopnia Amnesty International. Zajmuje się edukacją globalną, równościową i antydyskryminacyjną.
Urszula Zadworna – psycholożka, socjoterapeutka, tutorka pracująca w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Szkole Podstawowej nr 3 w Wyszkowie. W swojej pracy koncentruje się na wsparciu nauczycieli i uczniów. Od wielu lat prowadzi grupę dla psychologów i pedagogów szkolnych. Poszukuje kreatywnych metod pracy i twórczych rozwiązań.
Spotkanie poprowadził:
Jan Dąbkowski – szef programu „Szkoła otwartości” w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Podręcznik – od nudy do super narzędzia

Jak pracować z podręcznikiem w ciekawy i przystępny sposób. Poznaj proste metody.
Zobacz
Artykuł

Organizacja procesu dydaktycznego w oddziale przygotowawczym

Przed utworzeniem oddziału przygotowawczego (OP) należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów i analizę zasobów/kompetencji kadry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY