c_id3
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 15

Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 15

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 16

Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /alt/home/webmaster.ceo3server/www/obszaryceo/wp-content/themes/ceo/single-material.php on line 16

Gotowe pomysły na zdalne lekcje WOS-u

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 22.04.2020

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Okres pandemii, choć trudny, obfituje w wiele ważnych i ciekawych wydarzeń (społecznych, ekonomicznych i kulturowych), o których warto porozmawiać z młodymi ludźmi na WOS-ie.  Dlatego część z przygotowanych przez nas gotowych zadań i scenariuszy zdalnych lekcji skonstruowaliśmy tak, by odnosiły się do bieżących wydarzeń. To nie tylko pozwoli uczniom i uczennicom lepiej zrozumieć otaczającą rzeczywistość i poczuć się w niej bezpieczniej, lecz także zaciekawi i zmotywuje do zaangażowania się w Wasze zajęcia.  

Pomyśl o przyszłości bez stereotypów

Uczniowie i uczennice dowiadują się, czym są stereotypy płciowe i w tym kontekście poddają refleksji swoje plany zawodowe na przyszłość.
Czas: 90 minut
Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

W jaki sposób każdy i każda z nas może uczynić świat lepszym miejscem dla wszystkich 

Uczniowie i uczennice poznają Cele Zrównoważonego Rozwoju i wspólnie zastanawiają się, jaki mają osobisty wpływ na ich realizację.
Czas: 45-60 minut
Poziom edukacyjny: szkoła podstawowa i ponadpodstawowa

Różne punkty widzenia. Jak rozmawiać, aby się wzajemnie słuchać i rozumieć? 

Lekcja pozwala określić, czego potrzebujemy, aby rozmawiać z drugim człowiekiem w bezpiecznej atmosferze. Wspiera uczniów i uczennice w formułowania zasad dobrej rozmowy.
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: klasy VI-VIII szkoły podstawowej

Pandemia koronawirusa. Jak wygląda sytuacja uchodźców i uchodźczyń oraz migrantów i migrantek w Polsce i na świecie? 

Zadania pozwalają zwrócić uwagę na sytuację uchodźców i uchodźczyń w obozach w Libanie i wewnątrz Syrii oraz migrantów i migrantek z Ukrainy w Polsce w czasach pandemii. Uczniowie i uczennice dowiadują się, z jakimi wyzwaniami związanymi z koronawirusem mierzą się uchodźcy i migranci.
Czas: 1 godzina
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Za i przeciw organizacji wyborów w wybranym terminie

Uczniowie i uczennice formułują własną opinię na temat kwestii przeprowadzenia wyborów prezydenckich w Polsce.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Skąd osoby w moim otoczeniu biorą informacje o obecnej sytuacji

Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób o obecnej sytuacji dowiadują się osoby z ich otoczenia.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Czy można przeprowadzić demokratyczne wybory online? 

Zadanie, dzięki któremu zachęcisz uczniów i uczennice do zastanowienia się nad tym, czy możliwe jest przeprowadzenie wyborów w czasie trwania pandemii.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Jak media mówią o koronawirusie? 

To ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom bardziej krytycznie podchodzić do przekazów medialnych dotyczących epidemii.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji 

Trudnych sytuacji w dyskusjach wokół nie brakuje. Warto przygotować do nich uczniów i uczennice.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Zalety i wady demokracji w czasie kryzysu 

Zadanie pozwoli na refleksję na temat tego, jak demokracja sprawdza się w czasie np. pandemii koronawirusa.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: Poziom edukacyjny: VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa.

Moja wymarzona okolica

Uczniowie i uczennice analizują swoje najbliższe otoczenie pod kątem zrównoważonego czytelnictwa.
Czas: 3 godziny.
Poziom edukacyjny: VII-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Energetyczny minerał 

Uczniowie i uczennice dowiedzą się, czym są perowskity oraz poznają bliżej wyzwanie, jakim jest czysta i dostępna energia.
Czas: 1,5 godziny.
Poziom edukacyjny: VI-VIII klasa szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa

Pobierz materiał

Scenariusz "Pomyśl o przyszłości bez stereotypow"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

scenariusz "Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Różne punkty widzenia"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Skąd osoby w moim otoczeniu biorą informacje o obecnej sytuacji"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "W jaki sposób każdy i każda z nas może uczynić świat lepszym miejscem dla wszystkich"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Za i przeciw organizacji wyborów w wybranym terminie"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Zalty i wady demokracji w czasie kryzysu"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Pandemia koronawirusa. Jak wygląda sytuacja uchodźców i uchodźczyń oraz migrantów i migrantek w Polsce i na świecie?"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Moja wymarzona okolica"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Jak media mówią o koronawirusie?"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Energetyczny minerał"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Czy można przeprowadzić demokratyczne wybory online"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Scenariusz "Rozwiązywanie trudnych sytuacji w dyskusji"

format: pdf

wielkość: 257,16 KB

Pobierz

Podobne materiały

Materiał graficzny

Planer globalny 2025/26

Materiał do powieszenia w klasie/szkole prezentujący istotne święta międzynarodowe związane z aktualnymi wyzwaniami globalnymi.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Kogo mam w klasie? O relacjach, które...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

Uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów inspirując się ze środowiskiem przyrodniczym.
Zobacz
Publikacja

Edukacja obywatelska. Komentarz metodyczny do podstawy programowej przedmiotu

Sprawdź komentarz metodyczny do podstawy programowej edukacji obywatelskiej – wejdź i zapoznaj się z praktycznymi wskazówkami dla
Zobacz
Film lub webinarium

Za dużo, za głośno, za szybko.

Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy
Zobacz
Artykuł

Akademia szkolnego wolontariatu: wybierz temat dla siebie!

Opiekujesz się kołem wolontariatu w swojej szkole? Sprawdź, jak możesz rozwijać swoich uczniów i zamów nagrania ze
Zobacz
Publikacja

„28 sposobów na lekcję”

28 najczęściej stosowanych i uniwersalnych sposobów, które ułatwiają planowanie i prowadzenie zajęć.
Zobacz
Publikacja

Aktywność obywatelska młodych kobiet na rzecz globalnych wyzwań,...

Zapoznaj się z raportem dotyczącym aktywności obywatelskiej młodych kobiet
Zobacz
Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY