c_id3

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami i nie dać się zniechęcić.

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 25.04.2025

Grupa docelowa: Rodzice, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Opis materiału

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę? Jak nie brać ich oporu do siebie i pracować ze świadomością procesu grupowego, który dzieje się w szkolnych klasach? I jak dbać o własny dobrostan, będąc wsparciem dla innych?

O tym rozmawialiśmy podczas webinarium Odpornej szkoły z ekspertką i ekspertem, którzy od lat wspierają młodzież oraz nauczycieli i nauczycielki w tworzeniu w szkołach przestrzeni do przeżywania i wyrażania emocji:

Joanna Szeluga – psycholożka i trenerka z ponad 20-letnim doświadczeniem w rozwijaniu kompetencji psychospołecznych. Współpracuje z WCIES, gdzie organizuje i prowadzi warsztaty dla nauczycieli. Na co dzień uczy psychologii w liceum.

Maciej Wojdyna – wykładowca akademicki, trener, nauczyciel dyplomowany. Ukończył Instytut Tutoringu, Szkołę Trenerską oraz Studium Psychoterapii. Twórca materiałów edukacyjnych i kursów online dla nauczycieli. Prowadzi szkolenia z komunikacji, psychoedukacji, umiejętności wychowawczych i metodyki nauczania. Założyciel Przestrzeni Głębokiej Edukacji.

Podobne materiały

Aktualności

Równość rodzi się z różnicy – wernisaż

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY