c_id3

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w szkole

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 29.11.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Dyrektorzy alarmują, że chętnych do pracy w zawodzie nauczyciela jest coraz mniej. Jednocześnie wiele osób odchodzi ze szkoły. W tej sytuacji dyrektorzy zatrudniają emerytowanych nauczycieli lub proszą, by jeszcze nie odchodzili na emeryturę. 

W efekcie na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu. Pierwsi czasem niepokoją się o rzetelne przygotowanie drugich, a drudzy – czy pierwsi podołają nowym wyzwaniom. 

Jak spotkanie doświadczonych i starszych oraz energicznych i młodych przekuć w szansę na rozwój jednych i drugich?

Obejrzyj webinarium z cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora, które poświęciliśmy dialogowi międzypokoleniowemu. Nie tylko między nauczycielami i uczniami, ale przede wszystkim – w gronie nauczycieli. 

Zajęliśmy się kilkoma wątkami:

  • Co mają sobie do zaoferowania różne pokolenia nauczycieli i czego mogą się od siebie nauczyć?
  • Jak organizować dialog międzypokoleniowy z wykorzystaniem kręgów i grup rozwojowych dla profesjonalistów?
  • Jak zadbać, by nauczyciele czuli się potrzebni i otrzymywali wsparcie, które zapobiega wypaleniu zawodowemu?

Prelegentki:

  • Agnieszka Barber pedagożka, socjoterapeutka, psychoprofilaktyczka, trenerka Familylab, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 149 w Krakowie.
  • Julia Celejewska – trenerka dobrostanowa, pracująca z grupami w temacie prewencji wypalenia zawodowego i zrównoważonego tempa pracy. Doświadczona działaczka społeczna. Twórczyni marki “Głębia”.
  • Urszula Skrzypczak – zastępca burmistrza Piastowa, Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Razem z liderami oświatowymi poszukuje i wprowadza nowe praktyki w zakresie edukacji i wychowania oraz strategie oceniania kształtującego.

Webinarium poprowadził Przemysław Kluge, ekspert edukacyjny Centrum Edukacji Obywatelskiej i koordynator cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora.
—-
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY