Młodzi w świecie gier

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 01.06.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Bibliotekarze, Rodzice

Opis materiału

Dlaczego wśród niektórych granie wzbudza tyle emocji? Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o grach? Jak wykorzystywać gry w edukacji szkolnej i domowej, również u młodzieży i dzieci neuroatypowych? O tych kwestiach rozmawialiśmy w trakcie webinarium.

Temat przybliżył nam: Marcin Siekański – pedagog, historyk, tutor w fundacji Teach for Poland, ekspert w dziedzinie zastosowania technologii i gamifikacji w edukacji, od 30 lat gamer.

Spotkanie poprowadziła: Katarzyna Pijanowska – absolwentka filologii polskiej, glottodydaktyczka, trenerka i edukatorka. Prowadzi warsztaty i szkolenia, jest autorką kursów internetowych i artykułów edukacyjnych. Koordynuje cykl „Odporna szkoła”, który wspiera nauczycielki i nauczycieli w codziennej pracy.

***

Cykl „Polub Internet Młodych” odbywa się w ramach działań „Dobre łącza” programu „Szkoła twórczych praktyk”, których celem jest bezpieczne funkcjonowanie dzieci i młodzież w świecie online (a także offline) poprzez wspieranie rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych zarówno wśród uczniów i uczennicy, jak i nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców.

***

Spotkania odbywają się dzięki wsparciu “Google.org Impact Challenge”.

#polubinternetmłodych

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak uczyć, by obniżać stres uczniów przed egzaminem?

Sprawdzaniu wiedzy towarzyszą emocje oraz stres. Z jakich metod korzystać na co dzień, by przekuwać je w
Zobacz
Artykuł

Nie masz czerwonego paska? Nie szkodzi

W ostatnim czasie zjawisko „czerwonego paska” budzi kontrowersje. Słychać coraz więcej głosów, że cena, jaką ponoszą uczniowie,
Zobacz
Film lub webinarium

Konflikt w radzie pedagogicznej. Co robić?

Konflikty to naturalny element pracy zespołowej i może być motorem rozwoju oraz korzystnych zmian.
Zobacz
Artykuł

Moja droga do uczenia bez ocen cyfrowych

Dobra praktyka nauczycielska do pracy bez ocen cyfrowych. Zawiera ankietę samooceny dla uczniów do pobrania.
Zobacz
Publikacja

Słowniczek oceniania kształtującego

Poznaj Słowniczek oceniania kształtującego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Podsumowanie, ewaluacja, refleksja w grupie projektowej

Jak podsumować projekt młodzieżowy?
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wzmocnienie grupy projektowej

Zestaw ćwiczeń do wykorzystania na zajęciach mających na celu podsumowanie działań młodzieży w projekcie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ja w grupie – gdzie zmierzać po zakończonym...

Poznaj kilka ćwiczeń, które mogą być pomocne w analizie swojej roli w życiu grupy realizującej projekt młodzieżowy.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Projekt z lotu ptaka

Dwa ćwiczenia na podsumowanie szkolnego projektu młodzieżowego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielone ławki

Czy wasza szkoła funkcjonuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Sprawdźcie to!
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zielona inwentaryzacja

Gra terenowa jest formą zabawy, w której można potraktować region jako planszę do gry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy projekt młodzieżowy. Zaprzyjaźnij się z naturą

Wspólnie znajdźcie i przeanalizujecie inwestycje oraz aktywności gospodarcze, podjęte na terenie znajdującym się na obszarze chronionym.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY