c_id3

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 17.07.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Scenariusz zajęć dotyczy tematu bioróżnorodności. Po przeprowadzeniu lekcji uczeń/uczennica zna pojęcia takie jak ekosystem i bioróżnorodność, wymienia elementy ekosystemu leśnego, tworzy prosty łańcuch troficzny i definiuje gatunki inwazyjne. Uczeń/uczennica umiejscawia człowieka wśród składników bioróżnorodnego świata, zauważa więzi i równość pomiędzy nami a pozostałymi elementami naszego ziemskiego ekosystemu. Ponadto wie, od czego zależy wielkość różnorodności biologicznej oraz jak i po co ją mierzyć. Scenariusz podzielony jest na dwie części (lekcje): teoretyczną, realizowaną w klasie oraz badawczą – w terenie. Materiał powstał w 2015 roku i jest zgodny z ówczesną podstawą programową.

Pobierz materiał

4. „Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody” - scenariusz lekcji dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.1. Zadanie przed lekcją. Sieć powiązań w ekosystemie, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.2. Zadanie: łańcuch troficzny, kl.VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.3. Karty do gry „Epidemia”, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.4. Karty Pracy. Bioróżnorodność - zestaw 1, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.5. Karty Pracy KLUCZ. Bioróżnorodność - zestaw 1, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.6. Formularz badania bioróżnorodności, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.7. Karty Pracy. Bioróżnorodność - zestaw 2, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

4.8. Karty Pracy KLUCZ. Bioróżnorodność - zestaw 2, kl. VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

Wzór karty do klasowego atlasu roślin. Bioróżnorodność dla klas VII-VIII

format: pdf

wielkość: 365,96 KB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne dla młodzieży

Webinarium dla nauczycieli o tym, jak interwencje artystyczne budują poczucie sprawczości młodych ludzi i wspierają lokalną tożsamość.
Zobacz
Publikacja

Poradnik dla opiekuna samorządu uczniowskiego

Praktyczny przewodnik został stworzony, aby wspierać nauczycieli, dyrektorów i wszystkich zainteresowanych w rozwijaniu demokratycznych, zaangażowanych i skutecznych
Zobacz
Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY